Audi, 2023’te içten yanmalı ve elektrikli modellerini ayırt etmek amacıyla farklı rakamlar kullanmayı planlamıştı. Bu plana göre, içten yanmalı motorlu araçlar tek sayılarla (örneğin Q5) adlandırılacak, elektrikli araçlar ise çift sayılarla (örneğin Q8) isimlendirilecekti. Ancak, Audi bu yeni yaklaşımını hayata geçirmemeye karar verdi.
BOYUT BAZLI İSİMLENDİRME SÜRDÜRÜLÜYOR
Audi’nin açıklamasına göre, otomobil model isimleri, artık aracın boyutunu belirleyecek. Yani, motor tipi fark etmeksizin, model isimleri aracın büyüklüğüne göre sıralanacak. Bu durumda, Audi’nin klasik isimlendirme stratejisi, motor tipinden bağımsız olarak boyutlara atıfta bulunmaya devam edecek.
MOTOR TİPLERİNE GÖRE TAKILAR KULLANILACAK
Motor1’in haberine göre, Audi, motor tiplerine göre isimlerdeki ekleri de sürdürecek. Örneğin, içten yanmalı benzinli motorlu araçlar için “TFSI”, plug-in hibritler için “TFSIe”, dizel motorlu araçlar için “TDI”, tamamen elektrikli araçlar içinse “e-tron” takıları kullanılacak. Böylece, kullanıcılar motor tipi hakkında kolayca bilgi sahibi olabilecek.
GÖVDE TİPİ TANIMLARI DEVAM EDECEK
Audi, araçlarının gövde tipi tanımlamalarını da koruyacak. Sedan, Avant, Sportback gibi terimler, markanın modelleri arasında net bir ayrım yapmaya yardımcı olacak ve kullanıcılar için aracın tasarımını daha belirgin kılacak.
KULLANICILARIN KAFASI KARIŞTI
Audi’nin bu kararı, kullanıcılar arasında farklı görüşlere yol açtı. Bazı kullanıcılar, yeni isimlendirme planının motor tipi farklarını net bir şekilde göstereceğini savunurken, diğerleri eski sistemin daha anlaşılır olduğunu belirterek, değişikliğin gereksiz olduğunu ifade etti. Audi’nin bu kararı, markanın gelecekteki isimlendirme politikasında nasıl bir yol izleyeceğini de sorgulatıyor.
More Stories
Güney Kore polisinden deepfake içerikler için sistem
OpenAI, devlet kurumları için “ChatGPT Gov”u tanıttı
WhatsApp’ın iOS için getirmeyi beklettiği özellik, yakında sunulacak